قیمت کامپوزیت سارمکو

قیمت کامپوزیت سارمکو

قیمت کامپوزیت سارمکو موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. ابتدا یک مقایسه قیمتی بین کامپوزیت سارمکو با دیگر کامپوزیت‌ها انجام می‌دهیم و سپس به سراغ قیمت آن‌ها در طیف‌های رنگی مختلف می‌رویم. و در انتها جدول قمت انواع کامپوزیت سارمکو را ارائه می‌دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت کامپوزیت سارمکو

به طور کلی کامپوزیت‌های زیبایی از لحاظ کیفیت و قیمت به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

دسته اول: کامپوزیت‎‌های‌گران قیمتی مانند کامپوزیت IPS با حدود قیمت ۴ میلیون تا ۴ میلیون و سیصد و یا کامپوزیت کازمادنت و کامپوزیت اولترادنت که قیمتی مشابه و در حدود ۳ میلیون و هفصد تا هشصد دارند. این نوع از کامپوزیت‌ها بسیار عالی و با کیفیت هستند ولی به دلیل قیمت بالا کمتر استفاده می‌شوند.

دسته دوم: کامپوزیت‌های ارزان قیمت در بازار مثل کامپوزیت FGM یا کامپوزیت سولافیل که قیمتی در حدود یک میلیون و حتی پایین‌تر دارند. کامپوزیت FGM ساخت کشور برزیل است و البته کیفیت خوبی هم دارد. همچنین کامپوزیت سولافیل که در بازار به اشتباه جا افتاده که ساخت کشور انگلستان است؛ ولی در اصل از کشور ترکیه وارد بازار ایران می‌شود، که آن هم کامپوزیت باکیفیت و خوبی است.

دسته سوم: کامپوزیت‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند از لحاظ قیمتی بین دسته اول و دوم هستند؛ یعنی نه خیلی ارزان و نه خیلی گران قیمت‌ا‌ند. مثل کامپوزیت سارمکو(ساخت سوئیس)، کامپوزیت توکویامو(ساخت ژاپن) و همچنین کامپوزیت کولزر دیاموند(ساخت آلمان). این نوع از کامپوزیت‌ها نسبت به قیمت مناسبی که دارند، کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی هم دارند. کامپوزیت سارمکو و توکویامو از لحاظ قیمتی به یکدیگر نزدیک و حدود ۲میلیون و نیم تا ۳ میلیون هستند ولی کامپوزیت کولزر دیاموند حدود ۱میلیون و نیم تا ۲ میلیون قیمت دارد. اما باید بگوییم که قیمت مواد کامپوزیت سارمکو در بازار ایران کمی متفاوت است و اصل ماجرا در همین موضوع است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

راز قیمت کامپوزیت سارمکو

گفتیم که قیمت کامپوزیت سارمکو نسبت به کیفیت بسیار عالی و کاربرد حرفه‌ای که دارد بسیار عالی و مقرون به صرفه است. اما به نظر شما چرا باید قیمت مناسبی داشته باشد؟ مگر همیشه نمی‌گفتند هیچ ارزانی بی حکمت نیست؟!

راز قیمت کامپوزیت سارمکو در این است که این نوع از کامپوزیت با ارز دولتی وارد بازار ایران می‌شود.

در زمان نوشتن این مقاله، یعنی امروز در تاریخ ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۲، کاموزیت سارمکو با ارز دولتی ۲۸ هزار تومان به دست دندانپزشکان می‌رسد و دلیل قیمت خوب کامپوزیت سارمکو همین است. اما در صورتی که ارز دولتی در کار نبود قیمت کامپوزیت سارمکو با کامپوزیت توکویامو یکی بود و باید کامپوزیت سارمکو را با قیمت معمولی و حدود ۲میلیون و نیم خریداری می‌کردیم. اما با ارز دولتی می‌توانیم کامپوزیت سارمکو را با قیمتی در حدود یک میلیون و دویست به دست دندانپزشکان برسانیم.

لازم به ذکر است که کامپوزیت سارمکو در کنار قیمت مناسب و کیفیت بالایی که دارد بسیار کاربردی و حرفه‌ای است و در هر دو نوع کامپوزیت زیبایی و کامپوزیت سارمکو یونیورسال در بازار موجود است؛ که به راحتی می‌توانید با مراجعه به وبسایت الودنتی انواع کامپوزیت‌ها از جمله کامپوزیت سارمکو را با ارز دولتی خریداری کنید.

راز قیمت طیف رنگی کامپوزیت سارمکو

میدانیم که برندهای مختلف کامپوزیت هر کدام طیف رنگی خود را دارند که قیمت آن‌ها باهم متفاوت است. به عبارت دیگر قیمت رنگ‌های یک کامپوزیت‌ از یک شرکت و یرند خاص با هم متفاوت است مثلا کامپوزیت سولافیل رنگ‌های bw و xbw دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند یا مثلا کامپوزیت کولزر دیاموند رنگ‌های ob، bxl و….. دارد که از لحاظ قیمت با هم متفاوت هستند. اما:

کامپوزیت سارمکو در تمام رنگ‌هایش قیمت مشخص و ثابتی دارد.

یعنی مثلا قیمت رنگ‌های کامپوزیت سارمکو ونیر، در تمامی طیف‌ها یکسان است. همچنین در انواع کامپوزیت سارمکو از جمله کامپوزیت زیبایی و یا کامپوزیت ترمیمی هم، قیمت طیف‌های رنگی ثابت و یکسان است.

راز تشخیص کامپوزیت سارمکو اصل از تقلبی

قیمت‌های کامپوزیت سارمکو به این دلیل که با ارز دولتی می‌آید، اختلاف قیمتی زیادی با قیمت معمولی آن دارد و به همین دلیل کامپوزیت سارمکو قاچاقی و تقلبی اصلا وجود ندارد. 

قیمت کامپوزیت برند سارمکو الان با ارز دولتی حدود یک میلیون و دویست است واگر قاچاقی وارد شود ارز به آن تعلق نمی‌گیرد و قیمت آن حدودا ۲ برابر می‌شود یعنی حدود ۲میلیون و نیم. پس طبیعی است که به دلیل اختلاف قیمت زیاد، سارمکو تقلبی و قاچاقی به هیچ وجه وارد بازار نشود.

از طرفی بسیاری از شرکت‌ها مثل همین سارمکو، توکویامو یا برند FGM که شرکت‎‌های بسیار معتبری هم هستند حتی راه‌های ورود کالای قاچاق را بسته اند؛ و کالای خود را فقط به صورت انحصاری به فروش می‌رسانند. به طوری که حتی کشورهای دیگر هم اجازه فروش کالای قاچاقی آن برند را به ایران ندارند.

ولی با همه این صحبت‌ها بهترین راه تشخیص کامپوزیت اصل از تقلبی این است که کالای اصل را در کنار کالای دیگر قرار دهیم و مقایسه کنیم؛ تا اگر تفاوتی دارند دقیق متوجه شویم. اصولا شرکت‌ها هولوگرام دارند ولی شرکت سارمکو هولوگرام ندارد و فقط یک برچسب اصالت کالا دارد که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

برچسب اصالت کالا

همانطور که میبینید بر روی برچسب اصالت کالا یک کد ۱۶ رقمی وجود دارد که با وارد کردن آن کد در سامانه، می‌توانیم استعلام بگیریم که که آیا این محصول از شرکت سارمکو هست یا نه.

طیف رنگی کامپوزیت سارمکو سوئیس

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، کامپوزیت‌های سارمکو در انواع مختلف قیمت یکسانی دارند. مثلا کامپوزیت‌های معمولی از جمله کامپوزیت‌های زیبایی‌ و یونیورسال، کامپوزیت فلو سارمکو، باندینگ سارمکو نسل ۵ و همچنین باندینگ سارمکو نسل ۸ هر کدام در هر طیف رنگی قیمت مشابهی دارند. در ادامه طیف‌های رنگی هر کدام را معرفی می‌کنیم.

رنگ‌های کامپوزیت‌ زیبایی سارمکو

sw ،++sw، sw، +sw- ، IT، IB، IA- که همگی قیمت یکسانی دارند یعنی مثلا قیمت کامپوزیت سارمکو sw+ دقیقا با قیمت کامپوزیت سارمکو sw++ برابر است.

رنگ‌های کامپوزیت‌ یونیورسال سارمکو

 A1، A2، A3، A3.5، A4 و همچنین A3OP، A2OP، C2، B3، D3، B1 که قیمت هرکدام از آن‌ها با دیگری کاملا مشابه است.

رنگ‌های کامپوزیت‌ فلو سارمکو

A1، A2، A3، A3OP، A3.5، A4، B1، C2، WOP، ++sw، sw می‌باشد که البته sw و ++sw از دسته فلوهای زیبایی محسوب می‌شوند ولی مابقی کامپوزیت‌های فلو معمولی برند سارمکو هستند که قیمت همگی آن‌ها مشابه است. در ادامه قیمت هر واحد کامپوزیت سارمکو را در قالب جدول مشاهده کنید.

جدول قیمت کامپوزیت سارمکو

ردیف نوع کامپوزیت سارمکو قیمت (تومان)
۱ کامپوزیت زیبایی ۱,۲۳۸,۵۰۰
۲ کامپوزیت یونیورسال ۱,۲۳۸,۵۰۰
۳ کامپوزیت فلو ۹۶۵,۰۰۰
۴ باندینگ نسل ۵ ۸۹۵,۰۰۰
۵ باندینگ نسل ۸ ۱,۱۹۸,۰۰۰

جمع بندی

در این مقاله قیمت کامپوزیت برند سارمکو را به طور کامل بررسی کردیم و با برندهای دیگر مقایسه کردیم. راه‌های تشخیص کامپوزیت سارمکو اصل از نقلبی را گفتیم و طیف‌های رنگی این کامپوزیت را در مدل‌های مختلف معرفی کردیم. در انتها جدول قیمت کامپوزیت برند سارمکو را ارائه دادیم.

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان برای افرادی که قصد کامپوزیت کردن یا به اصطلاح عامیانه سفید کردن دندان‌های خود را دارند؛ موضوع بسیار مهمی است. چرا که افراد دوست دارند خدماتی را دریافت کنند که ضمن داشتن کیفیت قابل قبول، صرفه اقتصادی هم داشته باشد. برای این منظور در این محتوا سعی کرده‌ایم اطلاعات شما را در مورد انواع کامپوزیت دندان و قیمت آن‌ها بالا ببریم تا بتوانید انتخابی مناسب و مقرون به صرفه‌ای داشته باشید. پس لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در اصل یک ماده خمیری شکل است که پس از طی کردن مرحله قالب گیری از دندان‌ها، در لابراتور دندانسازی ساخته می‌شود و سپس به وسیله اشعه خاصی سفت و محکم می‌شود.

قیمت انواع کامپوزیت ترمیمی دندان

کاربرد کامپوزیت دندان در برطرف کردن عیوب ظاهری دندان های جلویی و ایجاد لبخندی مرتب و زیبا است. برای این منظور موارد زیر را در کامپوزیت کردن دندان‌ها در نظر می‌گیرند:

  • اصلاح شکل و فرم دندان‌ها
  • اصلاح اندازه و ارتفاع دندان‌ها
  • کاهش فاصله بین دندانی
  • ترمیم دندان‌های ترک خوره
  • ترمیم لبه دندان پریده و شکسته شده

خمیر کامپوزیت در انواع برندها و در رنگ‌های نرمال تا سفید یخچالی، در فروشگاه کالای دندانپزشکی الودنتی موجود است.

قیمت کامپوزیت دندان درسال ۱۴۰۲

قیمت کامپوزیت زیبایی تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد؛ که این عوامل عبارتند از:

برند کامپوزیت

برندهای کامپوزیتی که در بازار وجود دارند قیمت‌های مختلفی دارند. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در رنگ‌های کامپوزیت، کیفیت و همچنین ماندگاری و طول عمر آن‌هاست. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم؛  کامپوزیت‌های سوئیسی و آمریکایی نسبت به سایر برندهای ژاپنی و چینی، گران تر و البته با کیفیت‌تر هستند.

برای اطلاع ازقیمت انواع کامپوزیت زیبایی کلیک کنید

تعداد واحد دندانی

منظور از واحد دندانی چیست؟ در واقع هر یک دندانی که کامپوزیت می‌شود، یک واحد دندانی است.

تعداد واحد دندان‌ها برای کامپوزیت کردن به تعداد دندان‌های موجود در خط لبخند شخص بستگی دارد؛ که به طور کلی این تعداد بین ۶ الی ۸ دندان در بالا و پایین فک است.

پس به دلیل اینکه دندانپزشکان قیمت کامپوزیت دندان را بر اساس هر یک واحد دندان اعلام می‌کنند، تعداد واحد دندان کامپوزیت شده بر روی مبلغ کل کامپوزیت دندان موثر است.

سابقه دندانپزشک معالج

ماهر و یا باتجربه بودن دندانپزشک بستگی به سابقه‌ کاری او دارد و ممکن است دندانپزشکی که سابقه فعالیت بالاتری دارد، مبلغ گران‌تری برای کامپوزیت کردن دندان‌های بیماران پیشنهاد بدهد. البته این موضوع برای بسیاری از افراد اهمیت بیشتری نسبت به هزینه کامپوزیت دندان دارد چرا که زیبایی دندان‌ها وابستگی زیادی به مهارت دستان دندانپزشک دارد تا بتواند مواد کامپوزیت را به زیباترین شکل بر روی دندان‌ها فرم دهد.

مکان کلینیک یا مطب دندانپزشکی

مکان کیلینیک دندانپزشکی هم می‌تواند تا حدودی قیمت تمام شده کامپوزیت دندان را تحت تاثیر قرار دهد. و البته این یک اصل همیشگی و ثابت نیست ولی می‌توان انتظار داشت مطب‌هایی که در مناطق بالا و خوب شهر هستند خدمات گرانتری نسبت به سایر مناطق عرضه کنند.

حال با درنظر گرفتن مطالبی که گفته شد، قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲ را در قالب یک جدول زیر مشاهده کنید:

تعداد واحد  کامپوزیت چینی کامپوزیت ژاپنی کامپوزیت آلمانی کامپوزیت سوئیسی کامپوزیت آمریکایی
۴ ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۶ ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۱۰ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۱۲ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۱۶ ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۱۸ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان  ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۶۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۶۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید هزینه کامپوزیت‌های سوئیسی و آمریکایی برای هر واحد دندانی کاملا یکسان هستند و این موضوع نشان می‌دهد که کیفیت و ماندگاری این دو نوع از کامپوزیت هم می‌تواند مشابه باشد.

در ادامه می‌توانید قیمت برخی از بهترین مارک کامپوزیت‌ دندان که در ایران طرفداران زیادی دارد را در قالب جدول مشاهده کنید:

ردیف
مارک کامپوزیت دندان
قیمت یک تیوب کامپوزیت (سال ۱۴۰۲)
۱ کامپوزیت ونیر سارمکو ۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۲ کامپوزیت فلو سارمکو ونیر ۱,۰۸۹,۰۰۰ تومان
۳ کامپوزیت سارمکو یونیورسال ۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۴ کامپوزیت فلو سارمکو یونیورسال  ۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۵ کامپوزیت خلفی یونیورسال اورا SDI
۹۶۰۰۰۰ تومان
۶ کامپوزیت لونا SDI ۸۴۰۰۰۰ تومان
۷  کامپوزیت فلو ویو Wave SDI ۶۸۰,۰۰۰ تومان
۸ کامپوزیت دنفیل ۶۲۰,۰۰۰ تومان
۹ کامپوزیت فلو دنفیل 
۶۸۰,۰۰۰ تومان
۱۰ کامپوزیت کاریزما دیاموند کولزر ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان
۱۱ کامپوزیت کاریزما اسمارت کولزر
۷۸۰,۰۰۰ تومان
۱۲ کامپوزیت ips ۳,۸۹۰,۰۰۰ تومان
۱۳ کامپوزیت نانو فیل اپالیس ۵۵۰,۰۰۰ تومان
۱۴ کامپوزیت میکروهیبرید لیس FGM
۴۷۰,۰۰۰ تومان
۱۵ کامپوزیت میکروهیبرید سولافیل ۷۵۰,۰۰۰ تومان
۱۶ کامپوزیت میکروهیبرید سولافیل M90
۸۵۰,۰۰۰ تومان
۱۷ کامپوزیت نانو سرامیکی زنیت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان
۱۸ کامپوزیت سلف کیور مستردنت ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

لازم به ذکر است که تمامی کامپوزیت‌های نام برده شده در جدول اخیر، در فروشگاه الودنتی موجود است و با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید اطلاعات دقیقی از ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها به دست آورید و یا برای خرید انواع کامپوزیت و باندینگ اقدام کنید.

بهترین مارک کامپوزیت دندان

بهترین مارک کامپوزیت دندان

 به طور کلی بهترین برند کامپوزیت دندان از جنبه‌های متفاوتی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد؛ و در نهایت براساس ویژگی‌های هر برند و نیازی که هر بیمار دارد، بهترین برند کامپوزیت دندان انتخاب می‌شود. انواع کامپوزیت دندان از نظر کشور سازنده، جنس، رنگ، ماندگاری و طول عمر با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند؛ و در نتیجه قیمت‌های آن‌ها نیز متفاوت است.

در ادامه انواع مارک‌‌ کامپوزیت دندان و ویژگی‌های آن‌ها را نام می‌بریم؛ همچنین انواع کامپوزیت دندان و قیمت آن‌ها را برمی‌شماریم و در نهایت بهترین مارک کامپوزیت دندان را از نظر کاربرد،بهترین مارک کامپوزیت دندان و… معرفی می‌کنیم.

بهترین مارک کامپوزیت دندان-انواع کامپوزیت دندان، مزایا و معایب + کاربرد

انواع برند کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت زیبایی دندان در مارک‌های مختلف، توسط شرکت‌های زیادی در سرتاسر دنیا تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه برخی از بهترین مارک‌های کامپوزیت دندان را معرفی می‌کنیم.

کامپوزیت دندان بیسکو BISCO

شرکت آمریکایی بیسکو از سال ۱۹۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده است و در زمینه تولید محصولات دندانپزشکی از جمله انواع ونیر کامپوزیت، چسب و رزین، بسیار موفق عمل کرده است.

برخی از ویژگی‌های بسیار مهم برند بیسکو عبارتند از:

بهترین مارک کامپوزیت دندان: کامپوزیت بیسکو BISCO

کارخانه تولید محصولات بیسکو در شمال شرقی شیکاگو می‌باشد. امروزه محصولات این شرکت که حدودا در ۱۰ نوع مختلف کامپوزیت، برای موارد کاربردی متفاوت، تولید می‌شود، به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

کامپوزیت دندان کازمادنت COSMEDENT

شرکت آمریکایی کازمادنت یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در حوزه ساخت انواع کامپوزیت دندان از جمله کامپوزیت‌های میکروفیل و نانوفیل بسیار معروف است و سابقه ی ۴۰ ساله دارد. دوام بسیار زیاد این کامپوزیت‌ها یکی از مهم ترین دلایل معروفیت این برند می‌باشد.

از ویژگی‌های اصلی کامپوزیت‌های کازمادنت این است که در برابر سایش‌های طولانی مدت، و همچنین تجمع جرم و پلاک و ایجاد لکه، بسیار مقاوم هستند. و در طول زمان شفافیت و ثبات رنگ بی نظیری دارند.

کامپوزیت دندان سارمکو SAREMCO

برند سارمکو متعلق به یک شرکت سوئیسی است؛ که محصولات مختلف خود را در حوزه دندانپزشکی به ۱۳۰ کشور دنیا صادر می‌کند. کامپوزیت ونیر سارمکو در نزد دندانپزشکان ایرانی جایگاه بسیار بالایی دارد و مهم ترین دلیل آن رقابت تنگاتنگ این برند از نظر کیفیت، استحکام و ماندگاری با دیگر انواع برند کامپوزیت دندان و در عین حال قیمت مقرون به صرفه آن می‌باشد.

به گونه ای که بعضی معتقد هستند که با توجه به شرایط کنونی در بازار ایران بهترین مارک کامپوزیت دندان، کامپوزیت سارمکو می‌باشد.

برخی از مهم ترین ویژگیهای کامپوزیت‌های سارمکو عبارتند از :

بهترین مارک کامپوزیت دندان:کامپوزیت سارمکو SAREMCO

کامپوزیت کولزر KULZER

شرکت کولزر یکی از معروف ترین شرکت‌های تولید مواد و تجهیزات دندانپزشکی است؛ که در کشور آلمان واقع شده است. این شرکت یکی از پیشروترین شرکت‌ها در ساخت انواع کامپوزیت دندان است؛ و بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت دارد. بی شک می‌توان از کامپوزیت کولزر، به عنوان بهترین برند کامپوزیت آلمانی نام برد.

از ویژگی‌های کامپوزیت‌های این برند آلمانی می‌تون به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین مارک کامپوزیت دندان: کامپوزیت کولزر KULZER

امروزه شرکت کولرز دارای ۲۶ نمایندگی در سراسر دنیا و حدود ۱۴۰۰ نفر کارمند هستند. این شرکت عضوی از گروه مواد شیمیایی میتسویی (Mitsui) می‌باشد، که یکی از شرکت‌های بزرگ شیمیایی با تخصص جامع در تجارت مراقبت‌های بهداشتی هستند.

کامپوزیت لونا LUNA

این نوع از کامپوزیت ساخت شرکت اس دی آی (SDI) واقع در استرالیا است. و از ترکیب مواد رزینی و فیلر با درجه خلوص متفاوت ساخته شده است.

کامپوزیت لونا اس دی آی SDI-luna یکی از محبوب ترین کامپوزیت‌ها به دلیل مقاومت و زیبایی فوق العاده آن، به شمار می‌رود. و در هر دو مورد زیبایی و ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کامپوزیت لونا یک خمیر میکروهیبریدی با قابلیت انعطاف بالا می‌باشد؛ و همچنین قابلیت پولیش پذیری بسیار بالایی دارد. و با خصوصیت آفتاب پرستی که دارد می‌تواند ظاهر دندان‌های جلو را به طبیعی ترین و زیباترین شکل ممکن تبدیل کند. همچنین کاربرد آن در ترمیم دندان‌های خلفی که بیشترین فشار جویدن را تحمل می‌کنند، باور نکردنی است.

بهترین مارک کامپوزیت دندان: کامپوزیت لونا LUNA

کامپوزیت سولافیل SOLAFIL

کامپوزیت سولافیل یکی از جدیدترین محصولات شرکت Trentdent انگلستان است. این نوع از کامپوزیت در انواع مختلف و با کارایی متفاوت تولید شده‌است؛ و به دلیل قیمت مناسب آن، اخیرا در بازار ایران، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌است.

مثلا در انواع کامپوزیت دندان سولافیل، کامپوزیت میکروهیبرید سولافیل M90 یونیورسال یکی از محصولات میکروهیبریدی و بسیار متفاوتی است که همزمان از پرکننده‌های میکرو و مایکرو در ساخت آن استفاده شده است؛ و بنابراین در انجام انواع ترمیم‌ها از جمله ترمیم‌های خلفی و قدامی و روکش دندان، بسیار کاربردی است.

از جمله مزیت‌های کامپوزیت‌های سولافیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین مارک کامپوزیت دندان: کامپوزیت های سولافیل SOLAFIL

ویژگی‌های بهترین مارک کامپوزیت دندان

استفاده از بهترین مارک کامپوزیت دندان از آن جهت اهمیت دارد که دندان‌های جلویی اشخاص، با هر لبخند کاملا در معرض دید همگان قرار می‌گیرد و بنابراین زیبایی، نظم و درخشدگی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. و این مهم در گرو استفاده از بهترین برند کامپوزیت دندان بر اساس شرایط هر بیمار می‌باشد.

قیمت انواع کامپوزیت زیبایی دندان

از این رو در انتخاب مارک کامپوزیت باید نهایت دقت را داشته باشید و این مهم با تحقیق و مطالعه و به خصوص یافتن دندانپزشک ماهر و با تجربه میسر می‌گردد. اگر بخواهیم یک برند از دسته‌ی کامپوزیت و باندینگ را به عنوان بهترین مارک کامپوزیت دندان، معرفی کنیم باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

داشتن مقاومت بالا

کامپوزیت دندان‌های جلویی باید استحکام بالایی داشته باشند؛ به این دلیل که دندان‌ها در هنگام جویدن در معرض خوراکی‌های سخت و سفت قرار می‌گیرند و بنابراین جنس کامپوزیت باید به گونه‌ای باشد که به آسانی شکسته یا ترک خورده نشود.

البته این موضوع را درنظر داشه باشید که پس از انجام کامپوزیت برای دندان‌های جلویی، تا حدود زیادی باید مراقب آنها باشیم و از انجام کارهایی مثل جویدن و شکستن آجیل‌های سفت مثل تخمه، باز کردن درب بطری و …. خودداری کنید.

داشتن ظاهری زیبا و شفاف

کامپوزیت‌های باکیفیت، ظاهر و رنگی شبیه به مینای طبیعی دندان دارند؛ به طوری که سایر افراد نمی‌توانند آن را از دندان‌های طبیعی فرد تشخیص دهند. همچنین براقیت و شفافیت فوق العاده بالایی دارند و به مرور زمان کدر و بدرنگ نمی‌شود.

انعطاف پذیری و قابلیت فرم دهی بالا

کامپوزیت‌های مرغوب و باکیفیت به گونه‌ای کاملا انعطاف پذیر هستند و دندانپزشک به راحتی می‌تواند فرمی متناسب با سایر دندان‌های بیمارش را به آن بدهد. و در این صورت می‌توان نتیجه ای بسیار زیبا و طبیعی انتظار داشت.

قابلیت سفت شدن سریع

زمانی که کار فرم دهی کامپوزیت به پایان رسید؛ آن را به واسطه پرتو نور مخصوصی خشک و سفت می‌کنند. کامپوزیت‌های خوب و مرغوب بلافاصله پس از آن، به قدری سفت می‌شوند که شخص هنگام غذا خوردن، به راحتی می‌تواند گاز بگیرد و بجود؛ و مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

این موضوع در مورد کامپوزیت‌ ترمیمی بیشتر اهمیت دارد؛ چرا که برای دندان‌های عقبی یا خلفی استفاده می‌شود.

همانطور که می‌دانید دندان‌های خلفی بیشتر در معرض خوراکی های سفت قرار می‌‌گیرد.

قابلیت سازگاری با بافت‌های دهان و دندان

در انتخاب مارک کامپوزیت باید دقت زیادی به خرج دهید و از برندهای بی‌کیفیت و تقلبی که در بازار وجود دارد استفاده نکنید. چرا که در ساخت کامپوزیت دندان باید از موادی استفاده شود که باعث ایجاد حساسیت نشود و سازگاری بالایی با بافت‌های دهان و لثه داشته باشد.

لازم به ذکر است که در کامپوزیت‌های باکیفیت بالا، که به عنوان بهترین مارک کامپوزیت دندان شناخته می‌شوند، عدم ایجاد حساسیت پس از نصب بر روی دندان‌های بیمار، یکی از موارد اصلی محسوب می‌شود.

ماندگاری بالا

به طور کلی کامپوزیت مرغوب، باید طول عمری در حدود ۵ تا ۱۰ سال داشته باشد و اگر موارد بهداشتی و مراقبتی را رعایت کرده باشید؛ و کامپوزیت شما طول عمری کمتر از این مقدار را داشت؛ به احتمال زیاد جنس مواد کامپوزیت دندان شما کیفیت و ماندگاری لازم را نداشته است.

بهترین مارک کامپوزیت دندان: طول عمر کامپوزیت

قابلیت ترمیم

در صورت شکستن یا از بین رفتن کامپوزیت دندان، به راحتی می‌توان آن را ترمیم کرد؛ و در برندهای باکیفیت، قابلیت ترمیم راحت تر و استفاده از رنگ‌های متنوع کامپوزیت، فراهم شده است.

بهترین مارک کامپوزیت دندان

در ابتدای مطلب به این نکته توجه داشته باشید که بهترین مارک کامپوزیت دندان، تنها به برند و جنس مواد بستگی ندارد و این مهارت و دانش دندانپزشک زیبایی است که بر روی نتیجه کار تاثیر می‌گذارد. چرا که اکثر برندهای کامپوزیت دارای یک سطح استاندارد جهانی هستند و مراحل کنترل کیفی را طی کرده‌اند و بنابراین مرغوبیت یکسانی دارند.

در حال حاضر بهترین مارک کامپوزیتی که در ایران وجود دارد، برندهای آمریکایی مثل کازمادنت COSMEDENT و بیسکو BISCO و همچنین برندهای ژاپنی همچون کوراری KURARY می‌باشند. برند سوئیسی سارمکو SAREMCO نیز به دلیل قیمت بسیار مناسب در کنار کیفیت بالای آن، نسبت به دیگر برندها، محبوبیت خاصی در بین دندانپزشکان پیدا کرده است؛ و کامپوزیت‌هایی همچون کامپوزیت فلو سارمکو ونیر و کامپوزیت سارمکو یونیورسال در بازار ایران بسیار مورداستفاده قرار گرفته اند.

قیمت بهترین کامپوزیت دندان

در همه جای دنیا، و برای اکثر افراد، قیمت نقش تعیین کننده‌ای در کالاهایی که می‌خرند و یا خدماتی که دریافت می‌کنند؛ دارد. چرا که کیفیت و مرغوبیت یک کالا یا خدمت با قیمت آن سنجیده می‌شود. که البته در بیشتر موارد معیار معرفی بهترین برند کامپوزیت، همین نکته است. پس همانطور که کیفیت و ماندگاری کامپوزیت‌ها متفاوت است؛ قیمت آن‌ها نیز با هم فرق دارد.

قیمت انواع کامپوزیت ترمیمی دندان

به طور کلی کامپوزیت های آمریکایی، ژاپنی و سوئیسی قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت‌های انگلیسی، چینی و برزیلی دارند. یعنی کامپوزیت‌هایی مثل کازمادنت، بیسکو، کاریزما، IPS و سارمکو قیمت بیشتری نسبت به کامپوزیت‌هایی همچون سولافیل، اس دی آی و اپالیس دارد.

دندانپزشکان و کلینیک‌هایی که برای بیماران خود نیاز به کامپوزیت دارند، می‌توانند انواع کامپویت دندان را از کالای دندانپزشکی الودنتی با قیمت‌های مناسب، خریداری کنند.

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان (composite) در تمامی کلینیک‌ها و مراکز دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه جزء لاینفک مواد مورد استفاده‌ دندانپزشکان است.

کامپوزیت دندان نوعی ماده ی چسبنده و خمیری شکل است که از مواد پلاستیکی، شیشه و رزین (کوارتز، گلاس و رزین اکرولیک) تشکیل شده‌است. و فاقد هرگونه مواد فلزی می‌باشد.

مواد کامپوزیت ضمن سفید کردن و برطرف کردن عیوب ظاهری دندان‌های قدامی (دندان‌های جلو) و اصلاح طرح لبخند مانند فاصله بین دندان‌ها، ناهماهنگی در سایز و قد دندان‌ها و… برای پر کردن دندان‌های خلفی (دندان‌های عقبی) هم استفاده می‌شود؛ و در سال‌های اخیر جایگزین بسیار خوبی برای مواد پرکردنی نقره ای رنگ آمالگام شده است.

انواع کامپوزیت دندان در رنگ‌های مختلف بسته به رنگ طبیعی دندان افراد، وجود دارد. لایه نازکی از این مواد به صورت تک تک روی دندان‌ها قرار می‌گیرد؛ و سپس فرم داده می‌شود؛ و با استفاده از نور آبی مخصوصی سفت می‌شود. بنابراین پیوند محکمی با مینای دندان و یا تاج دندان ایجاد می‌کند.

در این مقاله انواع کامپوزیت دندان را معرفی می‌کنیم و سپس کاربرد آن‌ها، مزایا و معایب آن‌ها را برمی‌شماریم.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام از نظر ساختار، کاربرد و همچنین روش‌های استفاده تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. دلیل این تفاوت‌ها این است که به طور کلی دندان‌های جلو نیازمند زیبایی و درخشندگی هستند. و دندان‌های عقبی به کامپوزیت‌هایی نیاز دارند که محکم و ماندگار باشند. تا بتوانند فشارهایی که در زمان جویدن به دندان‌ها وارد می‌شود را، تحمل کنند. در ادامه انواع کامپوزیت دندان را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

انواع کامپوزیت دندان از نظر ساختار

کامپوزیت ماکروفیل یا دانه درشت (Macrofill composite)

اولین نوع کامپوزیت، کامپوزیت‌های ماکروفیل بود؛ که در اوایل دهه ۱۹۶۰ وارد بازار شد. این کامپوزیت‌ها از آن جهت دانه درشت به حساب می‌آیند که اندازه ذرات آن ها حدودا بین ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر است. که این عدد بسیار بیشتر از انواع کامپوزیت‌های دندانی نسل جدیدتر که در ادامه معرفی می‌کنیم، است.

یکی از مزیت‌های دانه درشت بودن کامپوزیت‌های ماکروفیل، استحکام بالا و مقاومت زیاد در برابر فشارهای احتمالی است. و بنابراین برای پر کردن فاصله بین دندانی بسیار کارآمد است.

همچنین از سوی دیگر، یکی از معایب دانه درشت بودن کامپوزیت ماکروفیل نسبت به انواع کامپوزیت‌های دندانی، این است که به دلیل اندازه بزرگ و سختی ذرات ماکروفیل، شکل دادن و صیقل دادن آن‌ها بسیار سخت و زمان بر است؛ و بنابراین سطح ناهمواری را ایجاد می‌کند.

همچنین جذب ذرات رنگی موجود در برخی خوراکی‌ها توسط دانه های درشت ماکروفیل بیشتر است. و بنابراین در صورت مراقبت نکردن، به سرعت تغییر رنگ می‌دهند.

براساس دلایل و معایبی که عنوان شد؛ امروزه کامپوزیت‌های ماکروفیل از رده خارج شده‌اند و در هیچ کجای دنیا از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

کامپوزیت‌های میکروفیل یا دانه ریز (Microfill composite)

پس از کامپوزیت‌های ماکروفیل، در اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ کامپوزت‌هایی با ساختار ریزتر به نام کامپوزیت‌های میکروفیل به بازار آمد. کامپوزیت‌های میکروفیل از ذرات سیلیس کلوئیدی ساخته شده‌است؛ و اندازه ذرات آن حدودا بین یک تا چهار درصد میکرومتر است.

این نوع از کامپوزیت‌ها به راحتی صیقل داده می‌شوند و بنابراین ظاهر ظریف، زیبا و براقی به دندان‌ها می‌دهند. همچنین کامپوزیت‌های میکروفیل مقاومت کمی در برابر فشار‌های دندانی دارند. و رنگ پذیری آن‌ها در مقایسه با کاپوزیت‌های ماکروفیل بسیار کم‌تر است. بنابراین از این کامپوزیت فقط برای زیباسازی دندان های جلو و اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شود.

کامپوزیت‌های هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید

این نوع از کامپوزیت‌ها در واقع ترکیبی از کامپوزیت‌های ماکروفیل و میکروفیل هستند. یعنی مخلوطی از ذرات ۱۰ تا ۵۰ میکرومتری ماکروفیل به همراه ذرات چهار درصد میکرومتری (۴۰ نانومتر) میکروفیل.

در واقع کامپوزیت‌های هیبریدی مقاومت کامپوزیت‌های ماکروفیلی را در کنار پولیش پذیری و براقیت کامپوزیت‌های میکروفیلی داردند.

کامپوزیت‌های میکروهیبریدی و نانوهیبریدی از انواع کامپوزیت‌های هیبریدی هستند که مجموع ذرات آن ها از ۱۰۰ نانومتر کمتر است. کامپوزیت‌های هیبریدی به مرور زمان استحکام خود را از دست می‌دهند و از سطح ترمیم کنده می‌شوند و بنابراین درخشندگی و براقیت سابق را ندارند و این موضوع تنها عیب کامپوزیت‌های هیبریدی است.

نانوکامپوزیت‌ها

نانو کامپوزیت‌ها بسیاری از مشکلات و محدودیت‌های کامپوزیت‌های هیبریدی را پوشش داده‌اند. و آخرین نسل از انواع کامپوزیت دندان هستند. نانوکامپوزیت‌ها دارای ذراتی به اندازه ۲۰ نانومتر هستند. این ذرات با یکدیگر ترکیب می‌شوند و ذرات بزرگتری به نام نانوخوشه یا نانوکلاسترها را می‌سازند.

بهترین نوع کامپوزیت دندان، نانوکامپوزیت‌ها هستند. به این دلیل که دارای استقامت بالا در برابر سایش، پولیش پذیری آسان و در نتیجه درخشش و زیبایی فوق العاده ای هست.

انواع کامپوزیت دندان از نظر کاربرد

هر کدام از کامپوزیت‌ها بسته به مواد تشکیل دهنده و ویژگی‌هایی که دارند، کارایی و کاربرد متفاوتی در ترمیم و یا اصلاح و زیبایی دندان‌ها دارند.

به عبارت دیگر در حالت کلی کامپوزیت‌ها به دو دسته کامپوزیت‌ زیبایی و کامپوزیت‌ ترمیمی تقسیم بندی می‌شوند. که اولی برای زیبایی دندان‌های قدامی استفاده می‌شود و دومی در ترمیم دندان های خلفی کاربرد دارد.

قیمت انواع کامپوزیت زیبایی دندان

و البته بعضی از کامپوزیت‌ها، دوکاره هستند و هم برای ترمیم و هم برای زیبایی استفاده می‌شوند. در ادامه انواع کامپوزیت دندان را براساس کاربردی که در دندانپزشکی دارند به طور مفصل تر معرفی می‌کنیم.

کامپوزیت قدامی

همانطور که می‌دانید کلمه قدامی برای دندان‌های جلو به کار می‌رود و منظور از کامپوزیت قدامی، کامپوزیتی است که بتواند ظاهری شبیه به دندان‌های طبیعی داشته باشد که فرد با هر بار خندیدن از ظاهر دندان‌های خود لذت ببرد و چیز غیر عادی و غیر طبیعی به چشم نیاید.

برای این منظور انواع کامپوزیت دندان قدامی باید دارای خاصیت پالیش پذیری بالایی باشند؛ تا سطح آن کاملا صیقلی، شفاف و براق باشد و در گذر زمان، رنگ‌پذیری خیلی پایینی داشته باشد.

به دلیل اینکه دندان‌های طبیعی هر فردی از نظر رنگ و درجه‌‌ی شفافیت با دیگری متفاوت است، کامپوزیت‌های قدامی که به آن‌ها کامپوزیت زیبایی نیز گفته می‌شود، در رنگ‌ها و شفافیت‌های متفاوت تولید شده است؛ تا دندانپزشک بتواند کار کامپوزیت کردن دندان‌های جلویی فرد را با درجه شباهت بالایی با بقیه‌ دندان‌های او انجام دهد. مزیت کامپوزیت‌های قدامی این است که نیازی به تراشیدن مینای دندان و آسیب به آن را ندارد.

انواع کامپوزیت دندان: مزیت کامپوزیت های قدامی

کامپوزیت خلفی

کامپوزیت‌های خلفی از انواع کامپوزیت دندان هستند و همانطور که از اسمشان مشخص است برای دندان‌های عقبی کاربرد دارند. بنابراین در این نوع از کامپوزیت‌ها پالیش پذیری و براقیت و به طور کلی زیبایی نقشی ندارد، یا حداقل نقش کم‌رنگ تری دارد. و آنچه از همه مهم‌تر است، میزان ماندگاری و استحکام و مقاومت آن در برابر فشار‌های احتمالی در مواقع جویدن غذا می‌باشد.

قیمت انواع کامپوزیت ترمیمی دندان

کامپوزیت مایع (فلو)

این نوع از کامپوزیت‌ها بسیار رقیق‌تر از کامپوزیت‌های معمولی هستند و به دلیل ساختارشان، انعطاف پذیری بالایی دارند و دندانپزشک به راحتی می‌تواند آن‌ها را فرم داده و استفاده کند. کامپوزیت‌های مایع کاربرد‌های متفاوتی دارند و تنها در مواقع خاصی از آن‌ها استفاده می‌شود، که عبارتند از:

  • پر کردن حفره‌های کوچک دندانی
  • پرکردن شکاف‌ها و منافذ باریک دندانی
  • پر کردن پوسیدگی‌های باقیمانده
  • پر کردن حباب‌های باقیمانده در ترمیم

از جمله کامپوزیت‌های مایع که بسیار ماندگار و با کیفیت هستند، کامپوزیت فلو سارمکو و همچنین کامپوزیت فلو یونیورسال سارمکو می‌باشند.

تنها محدودیت استفاده از این نوع کامپوزیت‌ها این است که برای ترمیم مناطقی که فشار زیادی بر روی آن‌هاست، مثل دندان‌های خلفی و یا شکاف‌هایی با عمق زیاد، نباید از کامپوزیت‌های فلو استفاده شود.

کامپوزیت‌های چند کاره یونیورسال (universal)

منظور از چند کاره بودن کامپوزیت‌های یونیورسال این است که دندانپزشک می‌تواند از آن برای ترمیم یا زیبایی هر کدام از دندان‌ها و برای هر منظوری استفاده کند. چرا که کامپوزیت‌های یونیورسال، خصوصیات کامپوزیت‌های خلفی و قدامی را باهم دارا است.

یعنی هم پولیش پذیری بالا، رنگ های متنوع و شفافیت زیاد کامپوزیت‌های قدامی را دارد؛ و هم استحکام و مقاومت بالای کامپوزیت‌های خلفی را جهت تحمل فشار جویدن را دارا است.

کامپوزیت‌های یونیورسال از نظر کارایی و کاربرد بهترین و محبوب‎‌ترین نوع کامپوزیت موجود در بازار است.

کامپوزیت سلف کیور (Self cure) و لایت کیور (Light cure)

اصطلاح کیور شدن در علم دندانپزشکی به معنی سفت و سخت شدن است. برخی از کامپوزیت‌ها پس از این که روی سطح دندان قرار گرفتند، با استفاده از نور آبی رنگ مخصوصی کاملا خشک و سفت می‌شوند. (کامپوزیت‌های لایت کیور). ولی برخی دیگر از کامپوزیت‌ها برای خشک شدن نیازی به پرتو نور ندارند بلکه در معرض هوا و به مرور زمان سفت می‌شوند. (کامپوزیت‌های سلف کیور)

از نظر کاربردی باید بگوییم که انواع کامپوزیت دندان سلف کیور، به دلیل زمان بر بودن آن، این روزها بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها در ترمیم‌های موقتی استفاده می‌شوند. البته باید بگوییم که تعداد زیادی از کامپوزیت‌هایی که در بازار وجود دارند از نوع لایت کیور هستند.

کامپوزیت های بالک فیل

همیشه به دندانپزشکان تاکید می‌شد که هرگز مقدار زیادی از کامپوزیت را روی دندان استفاده نکنید؛ چرا که خصوصیاتی مثل استحکام، براقیت و رنگ پذیری آن کاهش پیدا می‌کند. ولی زمانی که از لایه نازکی از انواع مواد کامپوزیت دندان استفاده کنند ویژگی‌های آن حفظ می‌شود.

ولی با روی کار آمدن کامپوزیت‌های بالک فیل، این مشکل برای دندانپزشکان برطرف شده‌است. و حتی در مقادیر زیاد و ضخیم کامپوزیت بالک فیل هم، مشکلی در ماندگاری و براقیت و زیبایی آن به وجود نمی‌آید. روند ترمیم با استفاده از کامپوزیت‌های بالک فیل ساده سازی می‌شود؛ و صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می‌شود.

انواع کامپوزیت براساس روش نصب

نصب کامپوزیت با روش مستقیم

در این روش کار کامپوزیت کردن دندان‌ها، تنها در یک جلسه توسط دندانپزشک انجام می‌شود و نیازی به لابراتور نیست. چون انواع کامپوزیت دندان به صورت از پیش ساخته شده استفاده می‌شود.

اصولا برای ترمیم‌های سطحی مانند پرکردن شکاف‌ها و حفره‌های کوچک، پرکردن فاصله بین دندانی، رفع برخی از عیوب دندان‌ها مثل تغییر رنگ آن‌ها و همچنین برای هم‌طراز کردن طول دندان‌ها استفاده می‌شود.

نصب کامپوزیت با روش غیر مستقیم

در این روش ابتدا دندانپزشک بسته به شرایط دهانی فرد، از دندان‌های او قالب گیری می‌کند و سپس به لابراتور فرستاده می‌شود. پس از چند روز کامپوزیت آماده می‌شود و دندانپزشک آن را بر روی دندان‌های بیمار باند می‌کند.

بنابراین در روش مستقیم زمان بیشتری مصرف می‌شود و مسلما برای ترمیم‌های سنگین تر و عمیق تری همچون پرکردن فواصل زیاد بین دندان ها، تغییر شکل دندان‌ها، پرکردن به روش اینله و آنله، درمان و ترمیم تاج های دندان و همچنین روکش دندان استفاده می‌شود.

انواع کامپوزیت براساس برند

کامپوزیت‌ها بر اساس کشور سازنده و برند آن‌ها نیز تقسیم بندی می‌شوند. هر کدام از برندها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در نتیجه قیمت آن‌ها یکسان نیست. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین مارک‌های کامپوزیت دندان موجود در ایران و جهان می‌پردازیم.

کامپوزیت بیسکو BISCO

  • ساخت شرکت آمریکایی بیسکو (فعالیت از سال ۱۹۸۱)
  • تخصص اصلی در فناوری چسب و کامپوزیت رزین
  • محل کارخانه در شمال شرق شیکاگو
  • تولید ۱۰ نوع مختلف کامپوزیت و صادر به ۶۰ کشور در دنیا
  • دارای دوام مناسب در برابر سایش
  • ماندگاری بالا
  • پالیش پذیری آسان
  • مقاوم به تغییر رنگ

کامپوزیت کازمادنت COSMEDENT

  • ساخت شرکت آمریکایی کازمادنت با سابقه فعالیت ۴۰ ساله
  • دوام و ماندگاری بسیار بالا
  • مقاوم در برابر سایش‌های طولانی مدت
  • مقاوم در برابر ایجاد لکه و تجمع جرم و پلاک
  • شفافیت و ثبات رنگ بی نظیر

کامپوزیت سارمکو SAREMCO

  • ساخت کشور سوئیس
  • ارسال محصولات شرکت سارمکو به ۱۳۰ کشور جهان
  • دارای کیفیت و استحکام بسیار بالا
  • دارای طول عمر و ماندگاری بالا
  • دارای قیمت رقابتی و بسیار مقرون به صرفه نسبت به دیگر برندها

کامپوزیت کولزر KULZER

  • ساخت کشور آلمان با بیش از ۸۰ سال سابقه‌ی فعالیت
  • دارای ۲۶ نماینگی در سراسر دنیا
  • بسیار با کیفیت
  • دارای قابلیت مطابقت با نور (اثر آفتاب پرستی)
  • مقاومت و استحکام بالا

 کامپوزیت لونا LUNA

  • ساخت شرکت اس دی آی (SDI) استرالیا
  • مقاومت و زیبایی فوق العاده
  • قابل استفاده برای هر دو کامپوزیت ترمیمی و زیبایی
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا
  • دارای خصوصیت آفتاب پرستی

کامپوزیت سولافیل SOLAFIL

  • ساخت شرکت Trentdent انگلستان
  • قیمت بسیار مناسب
  • مقاومت واستحکم بالا
  • پولیش پذیری آسان

انواع کامپوزیت دندان-بهترین مارک کامپوزیت دندان

قیمت انواع کامپوزیت دندان

همه می‌دانیم که یکی از اصلی ترین موارد در خرید انواع کامپوزیت دندان، قیمت آن می‌باشد. که البته این موضوع در خرید همه‌ی کالا‌ها صدق می‌کند. خریداران دوست دارند کیفیت، طول عمر و مزایای یک کالا را با ارزان ترین قیمت به دست بیاورند. یا به عبارتی کالایی را بخرند که برایشان صرفه‌ی اقتصادی داشته باشد.

هر کلینیک یا مطب دندانپزشکی، کامپوزیت دندان بیماران خود را با قیمت‌ متفاوتی انجام می‌دهد. چرا که قیمت انواع کامپوزیت دندان به مارک کامپوزیت، مکان کلینیک، تبحر و تجربه دندانپزشک و … بستگی دارد و همه‌ی این عوامل در قیمت نهایی موثر است.

دندانپزشکان و کلینیک‌هایی که برای بیماران خود نیاز به کامپوزیت دارند، می‌توانند انواع کامپویت دندان را از کالای دندانپزشکی الودنتی با قیمت‌های مناسب، خریداری کنند.

در بین انواع کامپوزیت دندان و قیمت آن ها، برند سارمکو به دلیل قیمت مقرون به صرفه آن، در بازار ایران جایگاه ویژه ای پیدا کرده‌است. یعنی کارایی، کیفیت، ماندگاری و تنوع بالای محصولات سارمکو نسبت به قیمتی که برای آن پرداخت می‌شود، برای دندانپزشکان و سپس برای بیمارانشان، بسیار زیاد، می‌ارزد.